3,9
20
Daniela Martincová
Komentuji, hodnotím, publikuji
Nehořlavý kus látky
Střední školaVlastnosti látek a těles11. ročník (2025)
Popis videa
Jak přimět látku, aby nedosáhla zápalné teploty?
Vyjádření odborné poroty
Ahoj Markétko,
děkujeme ti předně za bezpečné provedení tvého experimentu ( předpokládáme, že mimo záběr byla přítomna dospělá osoba) i jeho zaslání do naší soutěže. Velice se nám líbí také tvé vysvětlení, proč oheň bylo možné tak pěkně vidět. Přidáním kuchyňské soli do vody je výborný nápad jak obohatit plamen o sodík (Na) a ten hoří žlutooranžově ,čo je ve tvém pokusů také hezky vidět. Tím se tvé video dostává na pomezí fyziky s chemií. A po zásluze tě chválíme. Cíl, demonstrovat, že když látky nedosáhnou teplotu hoření, pak nehoří, se ti podařilo dosáhnout na výbornou. Pro diváka by bylo zajímavé se též zmínit , které další dvě podmínky musí být splněny aby látka hořela. Třeba je znáš.
Na tvé další video se budeme těšit a držíme ti palce do dalšího objevování tajů "paní" fyziky. Ať se ti daří i nadále!
Odborná porota " Vím proč"
O videu
Autor videa
Markéta Houdková
Délka pokusu
3 minuty
Pomůcky
voda, líh, sůl, zápalky, svíčka, kus látky, kleště