Jít na vyhledávání

Elektromobilita ČEZ zrychlí dobíjení na 45 stanicích

06. 03. 2017
Autor

Autor: ČEZ

Elektromobilita ČEZ zrychlí dobíjení na 45 stanicích

Celá síť 45 veřejných stanic tzv. normálního dobíjení provozovaných projektem Elektromobilita ČEZ obslouží více zákazníků. Nejpozději od konce března bude totiž každá ze stanic disponovat dvojicí zásuvek Mennekes s dobíjecím výkonem 22 kW. Více řidičů tak získá možnost rychlejšího dobití svých elektromobilů.

Podstatné zvýšení komfortu čeká již brzy na zákazníky projektu Elektromobilita ČEZ využívající veřejné stanice tzv. normálního dobíjení (DSND). Od poloviny ledna probíhá v celé síti těchto stanic postupná výměna 230 V zásuvek za zásuvky typu Mennekes. V konečné podobě budou všechny stanice disponovat dvojicí zásuvek s dobíjecím výkonem 22 kW, a více zákazníků vybavených potřebnými dobíjecími kabely tak získá možnost rychlejšího dobíjení. Výměna ve všech 45 lokalitách, v nichž jsou DSND v provozu, bude dokončena cca do konce března.

„Spolu se zvyšováním počtu elektromobilů v České republice logicky vykazuje rostoucí tendenci také poptávka po službách veřejných dobíjecích stanic. Zejména statistiky využívání tzv. stanic normálního dobíjení a ohlasy zákazníků nám z některých lokalit signalizovaly časové prostoje při čekání na volnou zásuvku. Zareagovali jsme proto právě zvýšením dobíjecího výkonu druhé zásuvky,“ uvedl manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Z celkových 70 stanic je 25 rychlodobíjecích; zbytek sítě tvoří tzv. stanice normálního dobíjení, kterých se uvedené zkvalitňování týká. Více na http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou.

Další veřejné rychlodobíjecí stanice vybuduje Elektromobilita ČEZ v letech 2017–18 na hlavních tazích napříč Českou republikou. Celkem 42 stanic umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut vznikne díky grantu z evropského programu CEF. Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita kombinující integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a výroby z obnovitelného zdroje.

V ČR je v současnosti registrováno už více než tisíc elektromobilů. Třicítka z nich patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů. Nedávná studie společnosti Roland Berger předpokládá v roce 2020 v ČR roční prodej až 7 tisíc vozidel s elektrickým pohonem. To představuje asi 3 % trhu a jen malé zaostání za zeměmi západní Evropy, kde se tento podíl očekává mezi 5 a 10 %.

Víte, že …

  • za celý rok 2016 se v České republice registrovalo 271 nových elektromobilů
  • v roce 2016 byly nejprodávanějšími značkami v ČR Volkswagen, Nissan, BMW a Tesla
  • pokud bychom uvažovali v současnosti cca 1000 registrovaných elektromobilů a průměrný roční nájezd 15 tis. km, tak při průměrné spotřebě 15 kWh/100 km bude k jejich dobíjení třeba 2,25 mil. kWh ročně (tj. roční spotřeba cca 1000 domácností)?
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektromobilu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za desetinu vteřiny?
  • partnery projektu Elektromobilita ČEZ z řad institucí a ministerstev jsou také Úřad vlády, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí a Ministerstvo dopravy. Mez další patří automobilky, obchodní centra, komerční subjekty či radnice po celé České republice.
  • dvojice nových českých elektrobusů značky SOR, které od února 2016 jezdí na trase pravidelných linek BB1 a BB2 spojujících multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická v Praze 4, ujela za první rok provozu více než 40 tisíc kilometrů a přepravila přes 600 tisíc pasažérů? Jde o společnou iniciativu developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA s cílem snížit zatížení životního prostředí zejména ve městech.
Vrátit se nahoru